środa, 4 stycznia 2017

NAJlepsze książki 2016



Zanim gruntownie podsumuję ubiegły rok, chciałabym podzielić się z Wami tymi książkami, które w sposób szczególny i wyjątkowy zapadły w mojej pamięci (bo raczej te złe w taki sposób się nie zapisały). Nie wybierałam szczególnej liczby przeczytanych pozycji, po prostu tyle ile moim zdaniem zasłużyło, tyle ich się tutaj znalazło, chociaż jedna pozycja zdecydowanie stoi wyżej niż inne. 
 ♦♦♦



Może zacznę od książki, która się kocha lub nienawidzi, a o której autorce słychać coraz więcej... Oczywiście mam tutaj na myśli Zanim się pojawiłeś (recenzja) i mimo, że ta książka na początku była mi bardziej niż obojętna, to koniec końców, skradła moje serce, szczególnie przez ekranizację. 

Nie mogłoby u mnie zabraknąć klasyki, dlatego do tych najlepszych należy Portret Doriana Graya. Wiem, że o tej książce na blogu nie mówiłam (ale planuję kiedyś to zmienić), jednak Oskar Wild jest niesamowitym autorem, a język powieści nie pozwolił mi przejść obok niej bez większych emocji. 

Początek 2016 roku był owocny w bardzo dobre lektury, jak np. Złodziejka Książek (recenzja), którą pokochałam od pierwszej strony. Jej historia jest zarówno piękna jak i przerażająca, ale przede wszystkim mądra i wartościowa, a takie książki cenię najbardziej. 

Hygge Klucz do szczęścia (recenzja), to książka, która mnie oczarowała i treścią, i formą. Pokazała, że nawet najmniejsze rzeczy mają znaczenie. Lubię do niej zaglądać i nadal będę ją każdemu polecać, dlatego chyba raczej nie dziwi, dlaczego znalazła się tutaj dzisiaj. 

A jaka pozycja okazała się tą najważniejszą? Która bezsprzecznie zajęła podium już na samym początku roku? Jeśli ktoś śledzi od takiego czasu bloga i instagrama to mógłby mieć podejrzenia, ale dzisiaj zdradzę ten sekret. Pielgrzym (recenzja) Terry'ego Hayesa, to książka bomba. Niesamowicie skonstruowana sieć fabularna, która łapie czytelnika i trzyma przez kilkaset stron. Scott to bohater, o którym nie zapomniałam, mimo biegu czasu i nadal liczę, że autor jeszcze przywróci nam postać Pielgrzyma w kolejnej pozycji. 
♦♦♦

Tak przedstawia się moja top 5. Nie jest to jednak koniec na dzisiaj, bo chciałabym wspomnieć o pewnych 3 pozycjach, które nie są tymi najlepszymi, ale które wiążą się z 2016 rokiem i należą do gatunku, który nigdy nie jest przeze mnie doceniany przez pryzmat 365 dni roku. 

♦♦♦

Pani Noc, to pozycja która ma wady. Jest to jednak książka, która ponownie zabrała mnie w świat Nocnych Łowców i mimo, że to już nie do samo co Diabelskie Maszyny, to nadal język Clare potrafi wzbudzić we mnie najlepsze uczucia (Jules!). Nic więc dziwnego, że Pani Noc poruszając tematykę Edgara Allana Poego - mojego mistrza- stała się jedną z lepszych. O niej również nie pisałam na blogu, jednak powiem tylko tyle, że nie mogę doczekać się kontynuacji. 

Mówiąc o Poe nie sposób nie wspomnieć o Nevermore. Otchłań (recenzja) czyli książce, na którą czekałam długimi miesiącami. Myślałam, że kiedy już będę mogła przeczytać ostatni tom serii, nic nie będzie już takie same, bo w końcu to książka przede wszystkim młodzieżowa, jednak się myliłam. Klimat nadal postał niesamowity, a historia wciągnęła mnie od samego początku.

No i na koniec seria, pod której znakiem, upłynęła druga połowa roku. Książki, które w szczególny sposób zdobyły popularność wśród książkoholików, mimo, że pierwsze tomy ukazały się stosunkowo dawno. O czym mowa? Oczywiście o Kruczym Cyklu czyli Król Kruków, Złodzieje Snów, Wiedźma z lustra i Przebudzenie Króla. O dwóch tomach pisałam, po dwóch kolejnych nie mogę zebrać myśli, jednak ogromnie żałuję, że ta seria już za mną, bo zdecydowanie bohaterowie i ich historia była czymś nowym, co mnie porwało do świata magii, w którym chciałabym żyć. 
♦♦♦

Jak widać, najlepiej ocenia się książki po dłuższym czasie. To dopiero miesiące weryfikują, co tak naprawdę szczególnie zapada w pamięć i zdobywa uznanie. Jakie książki okazały się tymi wyjątkowymi dla Was? Czym 2016 rok Was zaskoczył? 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Konnichiwa drogi czytelniku!
Bardzo dziękuję za każde wejścia, a tym bardziej za komentarze. Jeśli masz chwilkę skomentuj, jeśli nie wiesz co napisać, to chętnie się dowiem co aktualnie czytasz i oczywiście co ciekawego polecasz! ;)

Copyright © Szablon wykonany przez Blonparia