wtorek, 23 lutego 2016

Tea Book Tag

Jako, że ostatnio czytanie idzie mi raczej mozolnie, a przez brak czasu nawet na wyspanie się, nie mam możliwości publikowania zbyt często recenzji (chociaż już 3 mam zaplanowane) postanowiłam wykorzystać nominację od Kingi z bloga kingway007.blogspot.com i zaprosić Was dzisiaj na Tea Book Tag! Może nie wiecie, ale jestem zdecydowanie herbatoholikiem niż kawoholikiem, dlatego z radością odpowiem na te pytania ;) 

A oto mój ukochany kubek!  


1. Czarna herbata czyli mój ulubiony klasyk 
Szczerze mówiąc nie mam zbytniego wyboru jeśli chodzi o klasykę. Co prawda lubię od czasu przeczytać coś, co powinien każdy znać, ale czy ich liczba jest taka wielka, to już nie jestem pewna. Jednak, żeby nie było, że pytanie jest takie proste podam
a) ulubiony polski klasyk - Lalka Bolesława Prusa
b) klasyk zagraniczny Duma i Uprzedzenie, do której moja miłość trwa od ponad roku!

2. Zielona herbata, czyli książka przy której zasnęłam 
Tutaj muszę wytężyć mózgownicę, ponieważ nic mi do głowy nie przychodzi, co mnie ostatnio nudziło? Chyba Lotnisko w Monachium, które pozostawiło we mnie traumę do końca życia. Ja i ta książka, to nie powinno się nigdy wydarzyć!

3. Herbata czerwona pu-erh, czyli taka, w której bohaterowie się przemieszczają
Pielgrzym - Terryego Hayes'a! ♥ Uwielbiam tę książkę, a Scott nie raz przeskakiwał z kontynentu na kontynent. Mogłabym tu jednak podać także Parabellum Remigiusza Mroza, które ostatnio czytałam i w którym (się zakochałam) bohaterowie ze względu na II Wojnę ciągle się przemieszczają. 

4. Herbata oolong, czyli książka, której poświęca się zbyt mało uwagi
Mogłabym tutaj podać kilka przykładów myślę jednak że bez echa przeszło 450 Stron Patrycji Gryciuk, kiedy to książka okazała się czymś niesamowitym! 

5. Herbata biała, czyli książka niezasłużenie popularna
Może się narażę pisząc to, jednak dla mnie taką książką a właściwie serią jest Niezgodna. Żadna książka w takim stopniu nie wzbudziła we mnie wrażenia że już to czytałam jak ta napisana przez Veronicę Roth. Nie kupiłam całej akcji a przy okazji nieźle się zirytowałam.

6. Herbata yerba mate, czyli książka, przy której trzeba przebrnąć przez pierwsze rozdziały, żeby akcja się rozwinęła
Zdecydowanie trzeba przetrwać pierwsze rozdziały przy Obcej Diany Gabaldon oraz Czasie Żniw Samanthy Shannon. Obie książki są niesamowite, chociaż początek może tego nie zwiastować. Dajcie im czas, aby się rozkręciły! 

7. Herbata ziołowa, czyli książka którą czytano mi na dobranoc
Z dzieciństwem kojarzy mi się przede wszystkim Polyanna, którą mama była zmuszona czytać mi kilkanaście razy pod rząd. Jednak zasypiałam również przy Złotowłosej i trzech misiach, czy przy historii o Trzech świnkach. Swego czasu Polyannę zastąpił także Czarnoksiężnik z krainy Oz. Co to były za czasy!

8. Herbata owocowa, czyli moja ulubiona lekka książka
Zdecydowanie do moich ulubionych nie zaliczają się zbyt lekkie i proste książki, jednak myślę, że na tytuł lekkiej i ulubionej zasługują Rywalki które czytałam po raz kolejny na początku tego roku! Zdecydowanie zaliczają się do moich ulubionych historii.

9. Ice Tea, czyli książka, która zmroziła ci krew w żyłach
Pewnie mogliście się już przekonać, że nie lubię horrorów. Ten gatunek wywołuje u mnie jedynie śmiech, dlatego jeśli chodzi o książki mrożące krew w żyłach zalicza się do nich twórczość Remigiusza Mroza. Parabellum ze względu na swoją budowę i uwielbianą przeze mnie tematykę wojenną, nie raz zmroziła mi krew w żyłach! Ten sam los zafundowała mi również historia komisarza Forsta z Ekspozycji i Przewieszenia. 

10. Herbata rozlana, czyli kogo nominuję
Tym razem chciałam poprosić wszystkich Was, którzy to czytacie abyście w komentarzu dali odpowiedzi na pytania: 4, 5, 6, 7 i 9. Jestem bardzo ciekawa, jakie książki przychodzą Wam na myśl ☺

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Konnichiwa drogi czytelniku!
Bardzo dziękuję za każde wejścia, a tym bardziej za komentarze. Jeśli masz chwilkę skomentuj, jeśli nie wiesz co napisać, to chętnie się dowiem co aktualnie czytasz i oczywiście co ciekawego polecasz! ;)

Copyright © Szablon wykonany przez Blonparia