sobota, 25 czerwca 2016

Książki na wakacje - Plany Czytelnicze


Tak jak rok temu, tak i dzisiaj przygotowałam dla Was zestawienie książek, które planuję przeczytać w nadchodzących miesiącach. W zeszłym roku większość pozycji z listy udało mi się przeczytać, a jak będzie teraz - zobaczymy. Będą to dla mnie ostatnie dwumiesięczne wakacje, bo chyba już teraz mogę napisać, jestem w klasie maturalnej! (to brzmi strasznie, ale właśnie to jest głównym powodem, dlaczego takie a nie inne pozycje znalazły się w wakacyjnych planach, trzeba w końcu mieć o czym mówić i pisać na maturze) 

Książki podzieliłam na dwie kategorie, te bardziej ambitne - klasyki literatury, oraz te mniej wymagające, które będę czytała w ramach odpoczynku. Lista jest dość długa, ale może przynajmniej zmobilizuje mnie do pokonania tego stosiska, które urosło w domowej biblioteczce.

Klasyka Literatury:

1. Portret Doriana Graya - Oscar Wild  2. Nędznicy Tom I & II- Victor Hugo 3.Alchemik - Paulo Coelho  4. Buszujący w zbożu - J.D. Salinger  
5. Rok 1984 - George Orwell  6. Opowiadania - Edgar Allan Poe  7. Człowiek z wysokiego zamku - Philip K. Dick

Jak widać pierwsza grupa nie jest zbyt liczna, jednak znając mnie, przeczytanie ich wszystkich, będzie i tak wielkim wyzwaniem, choć muszę przyznać, że z myślą, że nie jest to lektura obowiązkowa, pójdzie i tak łatwiej. 

Czytaliście któreś z tych powieści? Polecacie, odradzacie, a może sami macie je w planach? Jeśli chodzi o ostatnią pozycję, czyli Człowieka z wysokiego zamku, to dodam tylko, że na podstawie tej książki, jest serial, który gorąco, gorąco polecam! Alternatywna wizja zakończenia II wojny światowej, w której to państwa osi wygrały i Ameryka została podzielona między Japonię a Rzeszę, muszę przyznać, że ogląda się świetnie, więc mam nadzieję, że czytać będzie się równie dobrze.

Literatura popularna:

1. Kiedy Odszedłeś - Jojo Moyes  2. Mówiąc Inaczej - Paulina Mikuła 3. W cieniu prawa - Remigiusz Mróz  4. Ktoś mnie pokocha  5. Pochłaniacz - Katarzyna Bonda  6. Motylek - Katarzyna Puzyńska  7. Tam gdzie śpiewają drzewa - Laura Gallego  8. Analfabetka, która potrafiła liczyć - Jonas Jonasson  9. Płyń z tonącymi - Lars Mytting  10. Księga wieszczb - Erika Swyler  11. Ława Przysięgłych - John Grisham  12. Harry Potter - J.K. Rowling (W końcu w lipcu wychodzą nowe okładki, więc warto to wykorzystać aby przeczytać całą serię od nowa) 4/7 13. Dary Anioła/Diabelskie Maszyny/Mroczne Intrygi - Cassandra Clare (W ramach powtórki przed Zlotem Nocnych Łowców)  14. Never never - Colleen Hoover & Tarryn Fisher 

Ta grupa to pozycje zdecydowanie wybrane dla rozrywki, w końcu nie będę się katować przez całe wakacje ;) Pewnie przeoczyłam jakąś wakacyjną premierę, więc nie zdziwię się, jeśli w międzyczasie do listy dołączy coś nowego, Jeśli słyszeliście o jakiś nowościach, to koniecznie dajcie mi znać, bo jak pewnie zauważyliście w czerwcu za bardzo nie udzielam się na blogu, jednak kurs na prawo jazdy, koniec roku, wycieczka i organizacja wakacji skutecznie zabija każdą wolną chwilę. W ostatnich tygodniach nie ma mowy o czytaniu, a o pisaniu jeszcze bardziej, jednak obiecałam samej sobie, że na początku wakacji rzucam wszystko i zabieram się za bloga, ponieważ pojawi się tutaj niedługo nowy szablon i kilka drobnych zmian, aby czytało się jeszcze lepiej. 

Trzymajcie kciuki! I koniecznie pochwalcie się waszymi planami na wakacje, nie tylko tymi książkowymi! Jestem ciekawa dokąd podróżują książkoholicy ;) 



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Konnichiwa drogi czytelniku!
Bardzo dziękuję za każde wejścia, a tym bardziej za komentarze. Jeśli masz chwilkę skomentuj, jeśli nie wiesz co napisać, to chętnie się dowiem co aktualnie czytasz i oczywiście co ciekawego polecasz! ;)

Copyright © Szablon wykonany przez Blonparia